איך בוחרים טייטל טוב?

תוכן טוב שמבין את מנועי החיפוש של גוגל ובו בזמן שם דגש נרחב על הקניית ערך מוסף ותועלת אמיתית לגולשים הוא אחד מן הגורמים העיקריים שמובילים אתרים קדימה בתוצאות החיפוש.

דמיינו ספר על המדף – מה תחפשו קודם? מרבית הסיכויים שתסתכלו על הכותרת ואחרי שזו תסקרן אתכם, תביטו מאחורה בתמצית הספר. אחרי שתתרצו מהכותרת ומהתיאור תמשיכו אל התוכן ואם הוא יעניין אתכם אז הרי שיש לכם "חווית משתמש" משובחת. אותו הדבר בדיוק פועל על אתרים. מלבד התוכן שבתוך האתר, יש לו כותרת ויש לו תיאור. במאמר הזה בחרתי להתרכז בכותרת שבסלנג הלועזי של קידום אורגני "טייטל".

מה זה טייטל ולמה זה חשוב?

טייטל זו תגית שבה אנחנו רושמים את הכותרת של דף האתר. לא מדובר בכותרת פנימית שמופיעה בתוכן, אלא בכותרת שמייצגת את האתר שלנו בתוצאות החיפוש. אם תניחו את העכבר על הלשונית של האתר שלי אז תראו את הטייטל שנתתי לדף האתר כולו.
לטייטל חשיבות גבוהה בקידום אורגני כיוון ששילוב מילת המפתח הראשית בתוכה מרמז לגוגל על הנושא העיקרי שבו עוסק דף האתר שאנחנו מקדמים. בנוסף לכך, הטייטל היא כרטיס הביקור הראשי שלנו בתוצאות החיפוש ואם נשלב בתוכה שורת תוכן מעניינת שמדברת אל קהל היעד, אז נוכל גם למשוך את הגולשים להקליק עלינו ובכך לרמוז לגוגל על הרלוונטיות הגבוהה שלנו.

דרכים ליצירת טייטל שמביא הקלקות

לסיכומו של החלק הראשון, הבנו שהטייטל הוא חלק בלתי נפרד מהתוכן של דף האתר שאותו אנחנו מקדמים והוא חייב להיות בנוי בצורה שתמשוך את הגולשים להקליק עליו. עתה אנחנו צריכים להתייצב מול האתגר האמיתי והוא מגבלת המקום של גוגל.

רצוי לכתוב טייטל שנע בין 60 ל-63 תווים כולל רווחים. אם הטייטל קצר מ-60 תווים, מנוע החיפוש של גוגל עשוי לחפש אצלנו באתר כותרת הולמת יותר ולהחליפה. אם הכותרת תהיה ארוכה מדי אז חלק מהמשפט פשוט ייחתך באמצע והכותרת תסתיים בשלוש נקודות.

אפשר לומר בעצם שעבודת מקדם אתרים נמצאת איפשהו על התפר שבין קופירייטינג לטכנולוגיה. כמקדמי אתרים אנחנו מחויבים להבטיח שהאתרים של לקוחותינו יספקו תוכן טוב שהוא גם אינפורמטיבי וגם כולל מוטיבים פרסומיים והטייטל איננו יוצא דופן.

כיצד מורכב הטייטל?

לפני שניגש לטיפים מעשיים, הנה 2 הנחיות ברזל בנוגע לכתיבת טייטל משכנע:

  • שילוב מילת המפתח – הקפידו לשלב את מילת המפתח בתחילת הכותרת כדי להסביר למנוע החיפוש של גוגל על מטרת הדף. סיימו מראש את הכותרת במקף ושם המותג. בדרך הזו תוכלו להבין את מגבלת התווים שנותרו לכם בשביל לשלב משפט אמצע שמסקרן את הגולשים.
  • משפט מניע לפעולה – הקפידו לשלב משפט שמניע לפעולה. חלילה אל תכתבו "כנסו עכשיו" ושלל המשפטים השיווקיים הרגילים, אלא חשבו על משהו אינפורמטיבי שאמור לסקרן את הגולשים. נניח מדובר באתר שעוסק בניתוחי פנים פלסטיים אז : "ניתוח מתיחת פנים: הצערת הפנים אצל רופא מומחה – ד"ר ישראל ישראלי" – לא זעקנו אל הגולשים שייכנסו אבל נתנו להם מידע חשוב שאת הניתוח הם יקבלו אצל רופא מומחה פלוס השם שלו שמתפקד כמותג.

איך נחשוב על טייטל מקורי מקורי?

כל חברת קידום אתרים מתחילה את העבודה עם לקוחותיה החדשים במחקר מקיף על תחום עיסוקם כדי לקבל הבנה מעמיקה על התחום. אחרי שלמדנו להכיר את הלקוח, את פעילותו העסקית ואת מטרותיו, ניגש למלאכת כתיבת הכותרות:

  • בדקו מתחרים – אל תעתיקו שכן זה גם לא מקצועי וזה גם עלול לגרור ענישה מגוגל, אבל בהחלט מומלץ שתקבלו השראה. ההשראה לא חייבת לבוא לידי ביטוי בכיתוב שנראה זהה, אלא ברעיון הכללי שהמתחרים זיהו. זו יכולה להיות הצפה של בעיה, הצגת פתרון, הצעה מפתה עם מבצע ועוד.
  • חקרו את התחום לעומק – אין פה קיצורי דרך. חשוב שתקראו את התחום כדי שתוכלו להכיר אותו ולדעת מה קהל היעד מחפש. עם מחקר מעמיק תוכלו לכתוב טייטלים מצוינים שאפילו יעקפו את המתחרים.
  • היו מעורפלים – המשמעות היא שאתם לא חייבים לחשוף את כל הקלפים שלכם בכותרת אחת. נסו לתת פרט כללי שהגולשים ירצו להשלים בתמורה להקלקה עליכם. זוכרים את הכותרת שהמצאנו למעלה? "הצערת פנים אצל רופא מומחה" זאת כותרת סופר אינפורמטיבית אבל מי זה הרופא המומחה? אילו שיטות יש להצערת הפנים? יש לא מעט שאלות שלמרות האינפורמציה הוא נותרו ללא מענה.
    כנות – הקפידו שמה שמופיע בכותרת יהלום את מה שיופיע בתוכן. מומלץ קודם כל להתחיל מהתוכן של דף האתר, לעבור עליו, להכיר אותו ורק אחרי זה לכתוב טייטל שיתקשר עם התוכן ולא יטעה את מי שיקליק עליו. אם הגולשים ייכנסו ומיד ינטשו, גוגל לא יראו זאת בעין יפה.
  • הבינו את בעל/ת העסק – כמקדם אתרים פרילנסר אני יכול להזדהות לא פעם עם הצורך של בעלי העסק להסביר את תחום העיסוק שלהם ואת הלהט שיש להם בעיניים. קידום טוב עם כותרת משכנעת צריך לבוא ממקום שמבינים את העסק ואת הצרכים שלו ומתייחסים אליו באופן אישי ולא בצורה טכנית בלבד. אתם מקדמים? שבו עם בעל העסק לשיחה והבינו בדיוק מה הוא צריך. אתם בעלי עסקים? אשמח לשבת אתכם לשיחה ולתת לכם שירות אישי שיתבטא גם בדרך העבודה וגם בתוצאות.
CTR SEO1

החשיבות של מטה טייטל מזמינה

הקלדתם ביטוי כלשהו במנוע החיפוש? מיד קפצו מולכם מגוון רחב אתרים שונים שכולם ככולם מציעים את המידע הרלוונטי עבורכם. המבנה של האתרים המופיעים הוא ברור

Read More »
הגעת עד כאן? אשמח לדירוג שלך!

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אורגני מקצועי לעסקים עם חברת מקום 1

תשאיר טלפון ואני מתקשר : )