לגוגל יש למעלה מ-200 פרמטרים שונים על-פיהם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מחליט את מי להציג ראשון עבור שאילתת החיפוש של הגולש/ת. רבים מן הפרמטרים השונים לא מוכרזים באופן רשמי ולכן זוכים להמון שעות מחקר של חברות קידום אתרים המבקשות לפצח את השיטה. חלק קטן אך משמעותי מן הפרמטרים ידועים ומוכרזים ובמאמר הבא בחרתי להתייחס לפרופיל הקישורים החיצוניים.

החשיבות של קישורים חיצוניים

נתחיל בהגדרות. קישורים חיצוניים הם למעשה לינקים המובילים לדפים שונים באתר שאנו מקדמים מתוך אתרים אחרים. ישנם קישורים רגילים המפנים לאתר וישנם קישורים שיש בהם תגיד nofollow שהמשמעות היא שהאתר המקשר אומר לגוגל: אל תעקבו אחרי הקישור הזה.

ולמה יש תגית nofollow?

כי קישורים מאתרים חיצוניים הם פרמטר קידום של גוגל. גוגל רואים באתרים חזקים המקשרים לאתר שלנו, כמעין המלצה אינטרנטית שמחזקת את סמכות האתר ולכן ישנם אתרים שלא באמת ירצו לשמש כממליצים. בין האתרים שישתמשו בתגיות הללו ניתן למנות פורומים ואינדקסים שבהם גולשים יכולים להעלות קישורים כחלק מהתוכן שהם כותבים, אך האתר עצמו מתנער מן ההמלצה כי הוא איננו שולט בה ומכיר אותה.

קישורים הם עד כדי כך גורם משמעותי בקידום?

כל חברת SEO משקיעה בלקוחותיה זמן בלתי מבוטל בהרחבת פרופיל הקישורים החיצוניים. מדובר בפרמטר חשוב ובעל השפעה שבכל פעם מוכיח את עצמו מחדש. אומרים שתוכן הוא המלך ועל אף שלרוב הדבר הוא נכון, עדיין ישנם אתרים דוגמת אתרי סחר שבהם יש דפים שכוללים רק מוצרים ומתקדמים יפה בתוצאות החיפוש. מה הסוד? לא טעיתם, מפסיק להקים פרופיל קישורים איכותי כדי לפלס את הדרך של דף המוצרים אט אט אל התוצאות הראשונות.

מה זה אומר פרופיל קישורים איכותי?

לא כל אתר יכול לקשר לאתר מקביל וחשוב לשים דגש על רלוונטיות. קחו לדוגמה אתר למכירת מכונות תפירה. יהיה הגיוני שנקשר אליו מתוך אתר שעוסק במוצרי חשמל יותר מאשר שנקשר מאתר שעוסק במכונאות רכב. כנ"ל יהיה הגיוני לקשר מאתר שעוסק ברהיטים לבית מאשר אתר שעוסק בריהוט למשרד.

הקפידו לרוב לשמור על רלוונטיות של הקישורים. ובאשר ל-nofollow, חשוב לשלב את הקישורים הללו גם בפרופיל הקישורים שהרי גולשים מדברים וממליצים אחד לשני, וגוגל רואים בכך כקישורים טבעיים שיכולים לעלות בפורומים ואינדקסים שונים.

כיצד ניתוח דאטה מסייע לקידום SEO?

גוגל ויתר מנועי החיפוש פועלים בכל רגע נתון כדי להשתפר ולשדרג את האלגוריתם שלהם תוך שהם חורטים על דגלם להביא לגולשים את האתרים הרלוונטיים והטובים

Read More »

קידום SEO באמצעות בלוג

לקידום אתרים יש מגוון רחב של שיטות שמסייעות בחיזוק דפי האתר ובהגברת הסמכות שלו בעיני גוגל ובעיני יתר מנועי החיפוש. אחת מן השיטות לחיזוק האתר

Read More »

מה החשיבות של כלי מנהלי האתרים?

כלי מנהלי האתרים של גוגל שנקרא Google Search Console הוא למעשה אמצעי התקשורת שלנו מול מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. חשוב שכל אתר שעולה לאוויר יסונרכן עם כלי

Read More »

בניית פרופיל קישורים חיצוניים

לגוגל יש למעלה מ-200 פרמטרים שונים על-פיהם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מחליט את מי להציג ראשון עבור שאילתת החיפוש של הגולש/ת. רבים מן הפרמטרים השונים

Read More »

כתיבת תוכן איכותי ל-SEO

תוכן, תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן. אפשר להסביר מהו קידום אורגני באלף ואחת דרכים ולהדגים זאת בצורה מסובכת ומורכבת, אך בסופו של דבר, אחד מן

Read More »

מה זה קידום אורגני?

נתחיל קצת בהגדרות – קידום אורגני הוא מגוון רחב של פעולות המתבצעות על אתר מסוים ומחוצה לו וזאת כדי להביאו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש

Read More »

קידום אורגני – כדאי או לא כדאי?

לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות מתעניינים שמתלבטים אם לבחור בקידום אורגני או בממומן או שאולי לשלב בין השניים.לא מסובך להבין את הדילמה, שכן שני

Read More »