אלו מכם שהספיקו כבר לקרוא כמה מן הפוסטים שבאתר, וודאי הבינו שהתשובה לעולם לא תהיה שחור ולבן. התברגות במקומות העליונים של תוצאות החיפוש אכן תביא יותר כניסות לאתר ובכך אין כל צל של ספק, אך היא איננה מבטיחה לקוחות חדשים.

חווית משתמש: המרכיב הסודי והחשוב להצלחת האתר

גוגל פועלים לקדם את האתר שמבחינתם מביא את התשובה הנכונה והרלוונטית ביותר עבור הגולשים. ייתכן מאוד שגולשים ייכנסו לאתר מסוים ויקבלו באמת את התוכן שעונה על המידע שהיה להם חסר, אך משהו בזרימה של האתר פשוט לא הניע אותם להשאיר פרטים. כאן קיבצתי מספר כללים חשובים שיעזרו לכם להפוך את מפלצת התוכן שעשיתם לאתר מזמין שמניע לפעולה.

מה אתם רואים כשאתם נכנסים לאתר

האזור החשוב ביותר בכל אתר הוא החלק העליון. כבר בחלק העליון צריך לתת תוכן מסקרן שמציף בעיה ורומז לפתרון. מיד לאחריו חשוב להשאיר פרטי התקשרות וטופס יצירת קשר. ייתכן מאוד שכבר במשפטים הראשונים נקנה את הגולשים שלנו ונספק להם את החוויה האולטימטיבית – קלענו לבעיה ואנחנו הפתרון.

זה מוביל אותי לדבר נוסף וחשוב לא פחות – מה הגולשים רואים כשהם נכנסים. הקפידו תמיד על טופס יצירת קשר או פרטי קשר שגלויים לגולשים כבר עם כניסתם לאתר. פתרונות יעילים שניתן לעשות בהם שימוש הם: לחצן התקשרות צף שמלווה את הגולשים בגלילה בנייד ופוטר צף שמלווה את הגולשים בגלילה במחשב הנייח ומאפשר להשאיר פרטים בכל רגע נתון.

מה הצבעים של האתר?

אתרים יכולים להיות צבעוניים ומרשימים, אך חשוב לעשות זאת בטוב טעם ולאחר מלאכת מחשבת. לרוב מומלץ להיצמד ל-3 צבעים עיקריים שיאפיינו את האתר ובכך יקנו לו רבגוניות עיצובית ובו בזמן אלגנטיות שלא באה לעשות רושם מוגזם מדי. ברגע שהגולשים רואים יותר מדי צבעים ובטח כאלה שלא מסתדרים להם (דמיינו למשל ורוד וירוק), הם לרוב נוטשים את האתר אפילו אם היה רלוונטי במאת האחוזים.

הפתרון לרוב יהיה שימוש בצבעים של הלוגו על פני כל האתר. הקפידו להשתמש באותם הצבעים, עשו זאת בחוכמה והשתמשו הרבה פעמים בצבעים מנוגדים כמו כחול עמוק ואפור בהיר.

שכנעו את הגולשים כבר לפני הכניסה לאתר

נשמע קצת כמו טלפתיה? זה הרבה יותר פשוט ממה שאתם חושבים. ישנן מספר דרכים באמצעותן ניתן לשכנע את הגולשים ברלוונטיות שלכם כבר לפני שהם בכלל נכנסו לאתר. ראשית כל, השתמשו בכותרת Meta משכנעת שתניע את הגולשים לא רק להקלקה, אלא גם להשארת פרטים. למשל אם אתם יועצי מס אז כותרת כמו – יועץ מס: תנו לעצמכם שקט תעשייתי כבר היום.

בנוסף, מומלץ להשתמש בסכמות שמספקות מידע נוסף לגולשים כבר בתוצאות החיפוש. כך למשל, אם אתם נותני שירות, אז הקימו באתר שלכם אפשרות לדירוג על-ידי הגולשים עם 1-5 כוכבים. כל מנועי החיפוש מכירים את הסכמה הזו ומציגים אותה לגולשים. גולשים שרואים דירוג של 4-5 כוכבים כבר מבינים שיש להם פה עסק עם מקום רציני ומהימן.

לסיכום

אז האם המקום הראשון הוא הדבר היחידי שמביא לתוצאות? הדרך ארוכה ומפותלת עד שגולשים משאירים פרטי התקשרות וזהו חלק מעבודתן של חברות קידום אתרים SEO המבקשות להביא ללקוחות שלהן תוצאות בשטח.

כיצד ניתוח דאטה מסייע לקידום SEO?

גוגל ויתר מנועי החיפוש פועלים בכל רגע נתון כדי להשתפר ולשדרג את האלגוריתם שלהם תוך שהם חורטים על דגלם להביא לגולשים את האתרים הרלוונטיים והטובים

Read More »

קידום SEO באמצעות בלוג

לקידום אתרים יש מגוון רחב של שיטות שמסייעות בחיזוק דפי האתר ובהגברת הסמכות שלו בעיני גוגל ובעיני יתר מנועי החיפוש. אחת מן השיטות לחיזוק האתר

Read More »

מה החשיבות של כלי מנהלי האתרים?

כלי מנהלי האתרים של גוגל שנקרא Google Search Console הוא למעשה אמצעי התקשורת שלנו מול מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. חשוב שכל אתר שעולה לאוויר יסונרכן עם כלי

Read More »

בניית פרופיל קישורים חיצוניים

לגוגל יש למעלה מ-200 פרמטרים שונים על-פיהם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מחליט את מי להציג ראשון עבור שאילתת החיפוש של הגולש/ת. רבים מן הפרמטרים השונים

Read More »

כתיבת תוכן איכותי ל-SEO

תוכן, תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן. אפשר להסביר מהו קידום אורגני באלף ואחת דרכים ולהדגים זאת בצורה מסובכת ומורכבת, אך בסופו של דבר, אחד מן

Read More »

מה זה קידום אורגני?

נתחיל קצת בהגדרות – קידום אורגני הוא מגוון רחב של פעולות המתבצעות על אתר מסוים ומחוצה לו וזאת כדי להביאו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש

Read More »

קידום אורגני – כדאי או לא כדאי?

לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות מתעניינים שמתלבטים אם לבחור בקידום אורגני או בממומן או שאולי לשלב בין השניים.לא מסובך להבין את הדילמה, שכן שני

Read More »