גוגל ויתר מנועי החיפוש פועלים בכל רגע נתון כדי להשתפר ולשדרג את האלגוריתם שלהם תוך שהם חורטים על דגלם להביא לגולשים את האתרים הרלוונטיים והטובים ביותר.

מה זה אומר עבורנו? שהאתר שאנחנו מקדמים פשוט חייב לתת את החוויה האולטימטיבית לגולשים שלנו. לא מספיק שנכתוב תוכן נפלא ולא מספיק שנעשה אופטימיזציית On-Site או Off-Site בצורה השיטתית והנכונה ביותר. בסופו של יום, אם כל המרכיבים הללו לא מצולחתים נכון עבור ה"סועדים" שלנו, אז מרבית הסיכויים שהמנה פשוט תחזור למטבח.

בין קידום אתרים לניתוח אתרים

חברת קידום אתרים שלוקחת את אתרי הלקוחות שלה תחת חסותה, פשוט חייבת להיות מסוגלת להבין את הדרך שבה הגולשים מתנהגים באתר. לא מספיק לבצע פעולות יבשות שונות ולהמתין לתוצאות. עלינו תמיד להיות עם האצבע על הדופק ולבדוק כיצד הגולשים שהגיעו בדרכים שונות לאתר הגיבו אליו.

בנימה זו נקפוץ עכשיו למים העמוקים ונסביר על אחד מהכלים החינמיים והעוצמתיים ביותר של גוגל – כלי האנליטיקס.

מה זה בעצם Google Analytics

גוגל אנליטיקס הוא כלי שאוסף סטטיסטיקות על הגולשים. לאלו מכם שלא מכירים, אל דאגה, גוגל לא מנגישים פרטים כמו תעודת זהות, שם וכתובת. יותר מדובר בסטטיסטיקות של כלל הגולשים עם אפשרויות שונות לפילוח.

כך לדוגמא ניתן לפלח רק את הגולשים שהגיעו דרך קידום אורגני. משם ניתן לפלח את הגולשים הללו ולהבין מי הם הגולשים שהגיעו אורגנית אבל רק מהנייד. משם אפשר לפלח אפילו יותר ולהגיד מי מהם הגיע מאייפון ואפילו מי הגיע מאייפון וביצע המרה באתר.

שיפור חווית המשתמש באתר והשפעתה

עם המיומנות שבאה עם הזמן ועם החתירה בכל עת למצוא ולגבש מסקנות חדשות, אפשר להבין ולזהות מהי חווית המשתמש של הגולשים. לגוגל חשוב לדעת כיצד הגולשים מתנהגים באתר ואם הם מזהים למשל גולשים רבים שנוחתים בדף מסוים ויוצאים ממנו חזרה לתוצאות החיפוש, אז הרי שייתכן והתוכן לא היה רלוונטי או שהמבנה של האתר פשוט עודד אותם לעזוב ולחפש אתר נוח יותר.

דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שכמקדמי אתרים אנחנו לא רק פועלים להביא את אתרי הלקוחות שלנו למקומות הראשונים, אלא גם אנחנו רוצים שהם ירוויחו לקוחות חדשים – אחרת מה עשינו בכל זה? לכן, חשוב לנתח את אתרי הלקוחות ולהבין אם אותם הגולשים מהדוגמה הראשונה המירו או לא.

מקרה בוחן

לצורך הדוגמה, לפני מספר חודשים שמנו לב שגולשים מאייפון פשוט לא משאירים פרטים. אז הלכנו ובדקנו. מה שמצאנו הוא שבגרסת הנייד של מכשירי אפל, טופס צור הקשר נחתך בצורה שמקשה להבין מה אומר כל שדה כמו שם מלא, טלפון ומהות הפניה. הגולשים פשוט החליטו שלא ישאירו ואנחנו מצידנו הפסדנו פניה. בזכות גוגל זיהינו שמשהו לא בסדר, שאלנו את השאלה הנכונה ולאחר בדיקה קצרה הגענו גם לתשובה.

לסיכום, גוגל אנליטיקס ו-SEO פשוט הולכים ביחד וברגע שמקדמים אתרים, חשוב לרדת אל השטח ולבדוק את התוצאות.

נכתב ע"י מומחי חברת מקום ראשון

כיצד ניתוח דאטה מסייע לקידום SEO?

גוגל ויתר מנועי החיפוש פועלים בכל רגע נתון כדי להשתפר ולשדרג את האלגוריתם שלהם תוך שהם חורטים על דגלם להביא לגולשים את האתרים הרלוונטיים והטובים

Read More »

קידום SEO באמצעות בלוג

לקידום אתרים יש מגוון רחב של שיטות שמסייעות בחיזוק דפי האתר ובהגברת הסמכות שלו בעיני גוגל ובעיני יתר מנועי החיפוש. אחת מן השיטות לחיזוק האתר

Read More »

מה החשיבות של כלי מנהלי האתרים?

כלי מנהלי האתרים של גוגל שנקרא Google Search Console הוא למעשה אמצעי התקשורת שלנו מול מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. חשוב שכל אתר שעולה לאוויר יסונרכן עם כלי

Read More »

בניית פרופיל קישורים חיצוניים

לגוגל יש למעלה מ-200 פרמטרים שונים על-פיהם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מחליט את מי להציג ראשון עבור שאילתת החיפוש של הגולש/ת. רבים מן הפרמטרים השונים

Read More »

כתיבת תוכן איכותי ל-SEO

תוכן, תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן. אפשר להסביר מהו קידום אורגני באלף ואחת דרכים ולהדגים זאת בצורה מסובכת ומורכבת, אך בסופו של דבר, אחד מן

Read More »

מה זה קידום אורגני?

נתחיל קצת בהגדרות – קידום אורגני הוא מגוון רחב של פעולות המתבצעות על אתר מסוים ומחוצה לו וזאת כדי להביאו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש

Read More »

קידום אורגני – כדאי או לא כדאי?

לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות מתעניינים שמתלבטים אם לבחור בקידום אורגני או בממומן או שאולי לשלב בין השניים.לא מסובך להבין את הדילמה, שכן שני

Read More »