תוכן, תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן. אפשר להסביר מהו קידום אורגני באלף ואחת דרכים ולהדגים זאת בצורה מסובכת ומורכבת, אך בסופו של דבר, אחד מן הפרמטרים החשובים ביותר הוא הדרך שבה המידע מוצג אצלנו באתר ועובר אל הגולשים.

פשוט Go With The Flow

זו אמנם אמירה קלישאתית אבל היא נכונה ומניסיון הוא מוכיחה את עצמה בכל פעם מחדש. הקפידו תמיד לכתוב את התוכן קודם כל לבני אדם ורק אחר למנועי החיפוש. הקפידו על כתיבה זורמת, כתיבה יצירתית וכזו שמסקרנת ומעודדת יצר סקרנות וצורך לדעת עוד. ברגע שבו תפסתם את הגולש ונתתם לו את המידע האמיתי שהוא חיפש, כאן כבר זכיתם בכל הקופה.

התחילו קודם כל עם יצירת הבעיה או הדילמה שמאפיינת את הגולש. מדובר בלקוח פוטנציאלי שמחפש אחר קבלן אינסטלציה לצנרת ביוב? פתחו בפסקה שמספרת על חשיבות תחזוקת צנרת הביוב והשקט התעשייתי שעבודה טובה יכולה להעניק (סתימות, ריח רע ומים מזוהמים). לאחר מכן ספרו על פותר הבעיה, כלומר קבלן האינסטלציה ומשם המשיכו וספרו על הניסיון שלו בתחום, הפרויקטים שביצע והדרך שבה הוא יוכל לעזור גם לגולשים שזה עתה ביקרו באתר.

אבל תזכרו שאתם גם צריכים לשלוח רמזים למנועי החיפוש

בסופו של דבר מנועי החיפוש הם לא בני אדם ונכון לעכשיו הטכנולוגיה הנוכחית לא יודעת לפתח בינה עד כדי כך מדויקת שתבין את הניואנסים שמשתמעים מתוך תוכן של טקסט. לכן, חשוב גם לשלוח רמזים מסוימים למנועי החיפוש בעזרת חזרה מבוקרת וממותנת של מילות מפתח ברחבי התוכן. השתדלו לעשות זאת בצורה טבעית ואל תתנו לזה להנחות לכם את הכתיבה, המילים הללו כבר יגיעו לתוך התוכן מעצמן.

דרך נוספת וחשובה לקדם את מילות המפתח העיקריות היא באמצעות כותרת הדף ה-Meta Title ותיאור הדף Meta Description שבאים לידי ביטוי בעמוד תוצאות החיפוש. נניח ואני רוצה לקדם את הביטוי "קבלן אינסטלציה" אז בכותרת אכתוב משהו בסגנון "קבלן אינסטלציה: בתשתיות וצנרת אל תתפשרו על איכות – שם החברה" ובתיאור אתאר את השירות תוך חזרה על הביטוי קבלן אינסטלציה פעם עד פעמיים.

הדרך האחרונה שציינתי למעשה נקראת אופטימיזציה של התוכן וישנו דבר נוסף שיהפוך אותו מטוב למצויין. הקפידו על כותרות על-פי רמות מרמה 1 הגבוהה ביותר ועד לרמה 6 הנמוכה ביותר. בכותרת רמה 1 ציינו את מילת המפתח העיקרית שגם מצוינת בכותרת ה-Meta. בכותרת רמה 2 חזרו על הביטוי במילים נרדפות ובכותרות הלאה עשו את אותה הפעולה עם מילים נוספות. אפשר להרגיש חופשיים יותר בכותרות מרמה 3-6 שכן השפעתן מועטה יותר.

אבל האם תוכן הוא העיקר?

תוכן הוא חלק מדרך הקידום והוא לחלוטין מככב בראש רשימת הפרמטרים שמשפיעים על ההתקדמות של הדף בתוצאות החיפוש. למעשה, הוא עד כדי כך חשוב שכמעט כל חברה לקידום אתרים מקצועי דואגת להעסיק כותבי תוכן איכותיים שידעו לספק את הסחורה בצורה מקצועית ונכונה.

אני כמקדם אתרים פרילנסר אמנם כותב את התכנים שלי, אך גם אצלי מועסקים כותבי תוכן שאיתם אני בטוח שאתרי הלקוחות נמצאים בידיים טובות. למעשה, אם תציצו במודעות הדרושים עבור מקדם אתרים, תראו שכמעט כל חברת קידום מציינת בדרישות הבסיס שלה יכולות כתיבה מוכחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *