כלי מנהלי האתרים של גוגל שנקרא Google Search Console הוא למעשה אמצעי התקשורת שלנו מול מנוע החיפוש הפופולרי בעולם.

חשוב שכל אתר שעולה לאוויר יסונרכן עם כלי מנהלי האתרים ובכך יקל על מנוע החיפוש לאנדקס אותו, לאתר תקלות ולהודיע לנו על אירועים שונים שמתרחשים באתר. במאמר הבא ריכזנו את היתרונות החשובים ביותר של כלי מנהלי האתרים עבור קידום אורגני בגוגל ועבור עבודתם השוטפת של מקדמי האתרים.

מה זה Google Search Console?

כלי מנהלי האתרים או בקיצור GSC, הוא אחד מן המוצרים החשובים ביותר שגוגל מספקת לבעלי ומקדמי האתרים והוא האמצעי היחידי דרכו מנוע החיפוש מספר לנו מה הוא חושב על האתר ועל הביצועים שלו.

כך למשל אם יש לנו דפי 404 באתר אז ה-GSC יספר לנו עליהם, אם יש לנו ענישה ידנית (לא עלינו!) אז גוגל יעדכנו אותנו שם ולא ישאירו אותנו לנחש מה קרה. יש גם עדכונים טובים יותר וגוגל מראים לנו בכלי הזה את מספר הדפים שאונדקסו ובאילו ביטויים אנחנו מופיעים עם מדד CTR, מיקומים ממוצעים ועוד.

אז עכשיו אחרי שהבנו שיש לנו פה עסק עם חדר בקרה חשוב וחיוני. הנה כמה מן הפיצ'רים החשובים ביותר שהוא מציע לנו.

מונחי חיפוש

כלי מנהלי האתרים אוסף בהדרגה נתונים ומציג לנו את הביטויים שבהם האתר שלנו הופיע בתוצאות החיפוש ואת המיקומים הממוצעים. בקידום אתרים אורגני לרוב נתמקד תחילה במספר ביטויים עיקריים שנוגעים לדפי הקטגוריה ותתי הקטגוריה. דרך המונחים הטבעיים יותר שבהם הופענו, נוכל לזהות לפתע ביטויים חדשים בעלי חשיבות שלא העלינו על דעתנו וכך להקים דף חדש שמוקדש לביטוי שזה עתה גילינו.

אינדוקס

זה נכון שאנחנו מטמיעים באתר שלנו robots.txt כדי למנוע אינדוקס של דפים לא רלוונטיים, עמודי ניהול וכן הלאה. אך גוגל מאפשרים לנו להגביר את "האכיפה" עם העתקת קובץ ה-robots.txt לתוך הממשק. בדרך הזו אנחנו מבטיחים שהסורקים של גוגל יאנדקסו לנו רק את מה שאנחנו רוצים.

בנוסף חשוב שנעלה גם את מפת ה-XML שלנו ל-GSC ובכך נסייע לסורקים של גוגל לעשות את עבודתם ולהציג אותנו מהר ככל הניתן בתוצאות החיפוש.

איתור תקלות

בכלי מנהלי האתרים יש לנו אפשרות לקבל מידע על תקלות שונות שמתרחשות באתר דרך תיבת הדואר של ה-Google Search Console. כל שגיאה וכל תקלה שגוגל מאתרים מתקבלת הן לתיבת הדואר הפנימית והן לחשבון ה-Gmail שמקושר לנכס.

כך למשל, ניתן לקבל מידע על חוסר התאמה לנייד שהתגלתה בעמוד מסוים, הופעתם של עמודי 404 חדשים ועוד. כל תקלה שנדע על קיומה במהרה ונפתור אותה, תעזור לנו בקידום האתר.

כיצד ניתוח דאטה מסייע לקידום SEO?

גוגל ויתר מנועי החיפוש פועלים בכל רגע נתון כדי להשתפר ולשדרג את האלגוריתם שלהם תוך שהם חורטים על דגלם להביא לגולשים את האתרים הרלוונטיים והטובים

Read More »

קידום SEO באמצעות בלוג

לקידום אתרים יש מגוון רחב של שיטות שמסייעות בחיזוק דפי האתר ובהגברת הסמכות שלו בעיני גוגל ובעיני יתר מנועי החיפוש. אחת מן השיטות לחיזוק האתר

Read More »

מה החשיבות של כלי מנהלי האתרים?

כלי מנהלי האתרים של גוגל שנקרא Google Search Console הוא למעשה אמצעי התקשורת שלנו מול מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. חשוב שכל אתר שעולה לאוויר יסונרכן עם כלי

Read More »

בניית פרופיל קישורים חיצוניים

לגוגל יש למעלה מ-200 פרמטרים שונים על-פיהם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מחליט את מי להציג ראשון עבור שאילתת החיפוש של הגולש/ת. רבים מן הפרמטרים השונים

Read More »

כתיבת תוכן איכותי ל-SEO

תוכן, תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן. אפשר להסביר מהו קידום אורגני באלף ואחת דרכים ולהדגים זאת בצורה מסובכת ומורכבת, אך בסופו של דבר, אחד מן

Read More »

מה זה קידום אורגני?

נתחיל קצת בהגדרות – קידום אורגני הוא מגוון רחב של פעולות המתבצעות על אתר מסוים ומחוצה לו וזאת כדי להביאו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש

Read More »

קידום אורגני – כדאי או לא כדאי?

לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות מתעניינים שמתלבטים אם לבחור בקידום אורגני או בממומן או שאולי לשלב בין השניים.לא מסובך להבין את הדילמה, שכן שני

Read More »