נתחיל קצת בהגדרות – קידום אורגני הוא מגוון רחב של פעולות המתבצעות על אתר מסוים ומחוצה לו וזאת כדי להביאו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש במנועים האינטרנטיים השונים.

קידום SEO איכותי יתבצע באופן ממוקד עבור שאילתות החיפוש הרלוונטיות עבור בית העסק שבבעלותו האתר המקודם. נשמע פשוט? ובכן, כן ולא.

למה קידום אתרים יכול להיחשב לדבר פשוט?

כי הכל עניין של שיטתיות, התמדה ומחקר. כל מקדם אתרים שמבין את העבודה, יודע שאי אפשר לבצע פעולות א', ב' ו-ג' והופ האתר קופץ בדירוגים. יש כאן מלאכה המצריכה לבצע פעולות קידומיות בסיסיות, לחקור ולהבין את התנהגות הגולשים, למצוא פתרונות יצירתיים לשיפור חווית המשתמש ולהיות עם האצבע על הדופק בכל העדכונים והמגמות שמאפיינות את גוגל העולמית.

ומה הופך אותו למורכב?

גוגל הכריזו כי ישנם למעלה מ-200 פרמטרים שונים הנלקחים בחשבון על-ידי אלגוריתם החיפוש ועל-פיהם אתר מקודם או נשאר הרחק מאחור בתוצאות החיפוש. אף חברת קידום אתרים איננה יודעת במדויק את כל הפרמטרים, אך כל חברה ואיש קידום דואגים לחקור את תנודות האתר, לזהות את התגובות של האלגוריתם לפעולות הקידומיות ולפעול על פיהן.

למרבה הצער מדובר בתחום שאיננו שחור ולבן ומה שנכון היום, יכול מאוד להיות שונה כבר ביום למחרת ואולי שעות ספורות מרגע כתיבת מאמר זה. אין ספק שסקרנות היא שם המשחק למי שאוהב קידום אתרים.

למה אני מתייחס רק לגוגל? מה עם שאר מנועי החיפוש?

אם אתם מחפשים מקדם אתרים ואינכם מכירים את עולם ה-SEO, וודאי אתם שואלים את עצמכם מה לגבי שאר מנועי החיפוש. ובכן, קידום אתרים בארץ מתייחס ברובו למנוע של גוגל כיוון שהוא המנוע הנפוץ והפופולרי ביותר בארץ. גם במדינות אחרות (למעט סין ורוסיה) גוגל נהנים מפופולריות גבוהה, אך שם יש עוד תחרות מסויימת על-ידי בינג ועוד כמה מנועים נוספים.

עם זאת, בלא מעט בדיקות שנעשו, נמצא שהפעולות הקידומיות שנועדו קודם כל להתחבב על גוגל, השיגו את התוצאה גם במנועים אחרים ובראשם בינג.

כיצד קידום אורגני בא לידי ביטוי בפועל?

ראשית, ישנה הפעילות המתבצעת על האתר והיא כוללת העלאת תכנים חדשים ושיפור התכנים הקיימים כך שיתאימו להנחיות האיכות של מנועי החיפוש. לאחר מכן ישנה פעילות ענפה המתבצעת מחוץ לאתר ומטרתה לייצר מודעות וסמכותיות לאתר ברחבי הרשת דרך שיתופי פעולה עם אתרים מובילים ויצירת פרופיל קישורים המובילים אל האתר ואל הדפים החשובים ביותר.

בתור מקדם אתרים שעובד באופן תכוף על האתר שלו, אני דואג לכל האתרים שתחת אחריותי, כאילו והיו האתר שלי. בעזרת מאמרי תוכן איכותיים העולים לאתר כדרך קבע ומזרימים לו דף חדש, בעזרת יצירת מאמרים עבור אתרים חיצוניים המקשרים לאתר ובאמצעות מחקר ובקרה שוטפים, האתרים אצלי מתקדמים יפה בתוצאות והכי חשוב – מביאים לבעליהם את לקוחות.

אם יש בבעלותכם אתר וגם אתם רוצים לקבע את הנוכחות שלכם ברשת, אשמח לבדוק לכם כבר היום את האתר וללוות אתכם כל הדרך לעמוד הראשון.

כיצד ניתוח דאטה מסייע לקידום SEO?

גוגל ויתר מנועי החיפוש פועלים בכל רגע נתון כדי להשתפר ולשדרג את האלגוריתם שלהם תוך שהם חורטים על דגלם להביא לגולשים את האתרים הרלוונטיים והטובים

Read More »

קידום SEO באמצעות בלוג

לקידום אתרים יש מגוון רחב של שיטות שמסייעות בחיזוק דפי האתר ובהגברת הסמכות שלו בעיני גוגל ובעיני יתר מנועי החיפוש. אחת מן השיטות לחיזוק האתר

Read More »

מה החשיבות של כלי מנהלי האתרים?

כלי מנהלי האתרים של גוגל שנקרא Google Search Console הוא למעשה אמצעי התקשורת שלנו מול מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. חשוב שכל אתר שעולה לאוויר יסונרכן עם כלי

Read More »

בניית פרופיל קישורים חיצוניים

לגוגל יש למעלה מ-200 פרמטרים שונים על-פיהם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מחליט את מי להציג ראשון עבור שאילתת החיפוש של הגולש/ת. רבים מן הפרמטרים השונים

Read More »

כתיבת תוכן איכותי ל-SEO

תוכן, תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן. אפשר להסביר מהו קידום אורגני באלף ואחת דרכים ולהדגים זאת בצורה מסובכת ומורכבת, אך בסופו של דבר, אחד מן

Read More »

מה זה קידום אורגני?

נתחיל קצת בהגדרות – קידום אורגני הוא מגוון רחב של פעולות המתבצעות על אתר מסוים ומחוצה לו וזאת כדי להביאו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש

Read More »

קידום אורגני – כדאי או לא כדאי?

לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות מתעניינים שמתלבטים אם לבחור בקידום אורגני או בממומן או שאולי לשלב בין השניים.לא מסובך להבין את הדילמה, שכן שני

Read More »