5 דברים שאתם צריכים לדעת על קידום אתרים

מקדם אתרים תותח

אם תשאלו אותי, קידום אתרים בגוגל הוא אחד מן התחומים היותר מאתגרים שקיימים כיום בדיגיטל.

להבדיל מקידום ממומן וקידום ברשתות החברתיות שם אנו יכולים להתחיל ולראות תוצאות בתוך דקות מרגע העלאת הקמפיין, הקידום האורגני מצריך מאיתנו להידרש לעבודה עקבית ועקשנית. צעד אחר צעד אנו פועלים לשכנע את מנועי החיפוש, כי אנו ולא אף אחד אחר מתוך עשרות ולעתים מאות מתחרים, ראויים להופיע במיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש.

לעתים קרובות אני פוגש בלקוחות פוטנציאליים ששואלים אותי על דרכי הקידום וסקרנים לדעת איך העבודה נראית בפועל. במאמר הבא ריכזתי עבורכם 5 עובדות שחשוב להכיר בקידום אתרים בגוגל ושיעזרו לכם להחליט אם זהו האפיק השיווקי בו תרצו להשקיע.

עובדות על קידום אתרים אורגני

קידום אורגני לוקח זמן

עד כמה שהייתי רוצה לעשות קסם ולהעניק לכל לקוחותיי את המקומות הראשונים, לצערי המציאות היא שונה ומאתגרת.

קידום אורגני הוא תחום שיווקי שבו מוטלת עלינו האחריות לטפח את האתר ולחזק את סמכותו בהדרגתיות. מנועי החיפוש אינם ממהרים לקטלג אתר כזה או אחר כסמכותי והם בטח שלא מזדרזים למקם אותו בעשירייה המכובדת של העמוד הראשון.

אחד מן הדברים הבסיסיים והחשובים ביותר שאני מבהיר בכל פגישה עם לקוח הוא את משאב הזמן. אם משאב הזמן עומד לטובתכם ויש לכם את הסבלנות לחכות מספר חודשים, הרי שקידום SEO הוא הפתרון האידיאלי עבורכם.

כמה זמן לוקח להתקדם בתוצאות החיפוש אתם וודאי שואלים? ובכן זה די משתנה בין ביטוי לביטוי. ישנם לעתים ביטויים פשוטים באופן יחסי שאותם אוכל להביא לעמוד הראשון בתוך 3 עד 4 חודשים. מנגד ישנם לעתים ביטויים עם אלפי חיפושים ותחרות גבוהה בין האתרים, ובמקרים אלו יהיה מדובר בקידום הלוקח כ-8 חודשים עד שנה.

קידום אורגני הוא השקעה לטווח הארוך

כשאנחנו מקימים קמפיין ממומן בגוגל אנו למעשה משלמים למנוע החיפוש כדי שיציג אותנו במודעות שבעמוד הראשון באופן מידי.

מדובר בטכניקת פרסום יעילה שמסייעת לכל עסק להשיג פניות חדשות במהירות האפשרית וללא זמני המתנה ארוכים. אז איפה החיסרון? ובכן, בדיוק כמו שהפרסום הוא מידי, כך גם מדובר בהשקעה שהיא רגעית.

שילמנו לגוגל כדי שיציגו אותנו? מעולה, הקמפיין יתפקד כהלכה. הפסקנו לשלם לגוגל? המודעות שלנו יוסרו לאלתר.

לעומת זאת, מן הקידום האורגני אנו יכולים ליהנות לאורך זמן רב, וזאת גם במקרים בהם נחליט להפסיק את עבודת הקידום לפרק זמן מסוים. בדיוק כמו שלוקח לנו זמן לשכנע את גוגל כי אנו הכי רלוונטיים להופיע בעמוד הראשון, כך גוגל גם לא ממהרת להסיר אותנו מן המיקומים שצברנו. לעתים אתרים חזקים שתוחזקו היטב עם מלאכת SEO שיטתית, יכולים להישאר יציבים ללא עבודה קידומית למשך חודשים.

תוכן הוא שם המשחק

אחד מן הדברים שאני הכי מקפיד עליהם בכל מה שנוגע לקידום אתרים הוא בשיתוף הלקוחות בתוכן שעולה אצלם באתר.

עזבו אתכם לרגע מטכנולוגיה וקוד, קידום SEO נמדד קודם כל על בסיס תוכן איכותי ולכן כל פיסת מידע חדשה שעולה לאתר, נשלחת באופן מידי לאישור לקוחותיי.

אם תחשבו על זה לרגע, תוכן הוא למעשה הדרך היחידה שבאמצעותה מנועי החיפוש מצליחים להבין על מה כל דף ודף באתר מדברים. גוגל זיהתה תוכן איכותי בדף מסוים באתר? מאותו הרגע היא מתחילה לקדם אותנו ואף עושה עלינו A/B Testing כשלעתים אנחנו מוצגים בעמוד הראשון ולעתים חוזרים לעמודים הבאים.

מה גוגל רוצה למדוד? היא בעצם בוחנת את הדרך שבה הגולשים מגיבים לאתר. האם התוכן נתן להם ערך מוסף? האם הוא הוביל אותם לעבור לעמודים נוספים? כמה זמן הם שהו בכל עמוד? ככל שהנתונים הם חיוביים יותר, כך אנו מייצבים את עצמנו בעמוד הראשון לאורך זמן.

לכן, בהחלטתכם לעשות קידום אורגני לאתר, אתם למעשה שותפים מלאים למלאכת הקידום וחייבים לוודא שכל תוכן שעולה אצלכם, מכיל מידע שהוא 100% מקצועי ומעמיק.

למדיה יש תרומה משמעותית לקידום

גולשים הם עם חסר סבלנות וגם את זה אני אומר בצורה דיפלומטית משהו. מרבית האתרים מקבלים כ-5 שניות של חסד בממוצע שבמסגרתן הם מחליטים אם האתר רלוונטי עבורם או לא.

מלל רב ואיכותי הוא ללא ספק מדד שמסייע בצורה משמעותית לקידום, אך במרבית המקרים, הגולשים שלנו ירפרפו בתוכן ויקראו ממנו כעשרים עד עשרים וחמישה אחוזים לכל היותר.

אז מה עושים כדי להמשיך ולעניין את הגולשים?

תמיד אפשר ללמוד קידום באופן מקצועי אבל עד אז – נותנים להם מענה וויזואלי!

הדבר הראשון והחשוב ביותר שעליו צריך לשים את הדגש בתוכן הוא תמונות. הקפידו ללוות את המאמרים והעמודים החשובים ביותר עבורכם בתמונות שיעניקו לגולשים עניין. העין משתעממת מהר מאותיות ומשפטים, ותמונה צבעונית שמתקשרת לפסקה שזה עתה נקראה מוסיפה המון פלפל ועניין. לעתים הידיעה כי ישנן עוד ועוד תמונות בדף, מובילה את הגולשים לגלול מטה בסקרנות.

לצד התמונות, הקפידו תמיד לשלב סרטון בתוך העמוד שאותו אתם רוצים לקדם. מדובר בטכניקה קלה ופשוטה המסייעת לנו להכפיל את זמן השהייה באתר. הגולשים כאמור, אינם ממהרים לקרוא את כל התוכן וסרטון שהוא מיצג ויזואלי בפני עצמו, יוכל לעקב אותם בעמוד הרלוונטי וכך לאותת לגוגל כי מדובר בתוכן רלוונטי וחשוב.

אל תוותרו על השימוש ברשתות החברתיות

יש לכם דף עסקי בפייסבוק? נצלו אותו גם עבור ה-SEO של האתר!

כיום עוד טרם גובשה דעה חד משמעית באשר לתרומתן של הרשתות החברתיות, אך ניכר כי אתרים שנוכחותם מתוחזקת היטב בפייסבוק, נהנים מקידום יעיל יותר בתוצאות החיפוש האורגניות.

האם זה נכון או לא? ובכן זה מוביל אותי לעובדה נוספת ב-SEO שכדאי שתכירו – לפעמים יש עובדות מוצקות, ולעתים יש אסטרטגיות שמבוססות על זיהוי מגמות. אם תשאלו אותי, אני סבור שכל מקור תנועה חדש שמביא עניין וגולשים אל האתר, תורם את תרומתו בצורה כזו או אחרת לקידום SEO.

אני אמנם לא עוסק בניהול רשתות חברתיות, אך אני ממליץ בחום ללקוחותיי לתפעל את חשבון הפייסבוק ולהעלות פוסטים המקשרים לעמודים שונים באתר. אפשר אף להקים בלוג ולהעלות אליו כתבות אחת לשבוע. כל כתבה שעולה לאתר, תפורסם באופן מידי ברשתות החברתיות.

אז מאיפה מתחילים?

תוכן איכותי? תמונות? או אולי יצירת סרטונים? ובכן, קידום אתרים הוא שילוב של הכול מהכול ולכן חשוב שתמיד נהיה עם האצבע על הדופק ונחתור למקצה שיפורים.

במסגרת עבודת הקידום אני נוהג לעבור על אתרי הלקוחות אחת ולשבוע. אני סורק ובודק אם ישנם דגשים לשיפור ואמצעים נוספים וחדשים שאנחנו יכולים לרתום כדי להשיג תוצאות מרשימות יותר בתוצאות החיפוש.

מרגישים שהאתר שלכם לא זז בתוצאות? מחפשים איש מקצוע שיביא את הנכס הדיגיטלי שלכם לעמוד הראשון?

שמי אלי סאסי ואני מקדם אתרים וקמפיינר לקידום ממומן בגוגל משנת 2010. אשמח לעבור יחד אתכם על אתר העסק/החברה, להבין מה הם הביטויים החשובים ביותר עבורכם מהם תוכלו ליהנות מפניות של לקוחות חדשים ולנתח את יכולות ה-SEO הקיימות של האתר לצורך יצירת אסטרטגיית קידום מותאמת אישית.

5 דברים שאתם צריכים לדעת על קידום אתרים
5 (100%) 1 vote

מחפשים מקדם אתרים? דברו איתי:

קידום אורגני מקצועי לעסקים עם חברת מקום 1

תשאיר טלפון ואני מתקשר : )