לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות מתעניינים שמתלבטים אם לבחור בקידום אורגני או בממומן או שאולי לשלב בין השניים.
לא מסובך להבין את הדילמה, שכן שני האפיקים הפרסומיים הללו דורשים תקציב פרסומי ולמי שאיננו מצוי יתר על המידה בקידום אורגני, הדבר בהחלט עשוי להישמע טריקי ומבלבל. במאמר הבא ריכזתי מספר יתרונות וחסרונות של קידום אורגני (SEO) שמשלבים בתוכם גם הסבר על מהו קידום ממומן (PPC). צעד אחרי צעד נבין מה כדאי ומה לא וכך תוכלו לקבל החלטה טובה יותר אם זהו האפיק הפרסומי המתאים ביותר עבורכם.

יתרונותיו וחסרונות של SEO

תוצאות בשטח

נפתח עם המהירות שבה ההשקעה הכספית מניבה תוצאות בשטח. קידום אורגני הוא למעשה סדרה של פעולות המתבצעות על האתר ומחוצה לו מדי חודש, וזאת כדי לשפר את דירוגיו הטבעיים בתוצאות החיפוש עבור שאילתות רלוונטיות.

הקידום של האתר בתוצאות הטבעיות לוקח זמן ומניב תוצאות ראשונות (אם מדברים על אתר חדש לחלוטין) של משהו בין חצי שנה לשנה. עבור אתרים קיימים לעתים המלאכה פשוטה יותר ולעתים אפילו מאתגרת לאור פעולות שונות שהורידו את מדד האיכות של האתר הוותיק בעיני מנוע החיפוש של גוגל. כל מקדם אתרים אומר זאת מראש ללקוחותיו טרם התחלת העבודה שכן מדובר בפרט מהותי שחשוב לקחת בחשבון.

לעומתו ה-SEO, קידום ממומן בגוגל מניב תוצאות איך שהקמפיין באוויר והוא תלוי במידת התקציב שהלקוח מסכים להוציא עבור כל הקלקה. גם בקידום ממומן יש לגוגל מדדי איכות מסוימים אך הם פשוטים יותר וקלים יותר לתפעול.

אמינות

אחד מן הדברים החשובים ביותר שמניעים אלפי עסקים בישראל לבחור בחברת קידום אתרים כזו או אחרת שתנהל ותקדם את אתריהם הוא האמינות.

אין מה לעשות, אתר שמקודם יפה בתוצאות הטבעיות של גוגל משדר ללקוחות אמינות ויושרה עוד לפני שבכלל נכנסו לאתר. כבר מהרגע הראשון שהם הקליקו, הם מגיעים עם ציפייה ואמונה אמיתית שבאתר הזה הם ימצאו את מבוקשם.

לעומת הקידום האורגני, קידום ממומן מלווה תמיד בחשש מסוים מצד הגולשים. גוגל מציינת בתחתית כל מודעה ממומנת שמדובר במודעה ובכך הגולשים כבר מגיעים עם ספק מסוים. הם יקליקו, אנחנו נשלם על ההקלקה, אבל ייתכן מאוד שהגולש לא באמת ירצה להשאיר פרטים, אלא רק להתרשם.

בשורה התחתונה: קידום ממומן עובד אבל קידום אורגני לעתים קרובות עובד טוב יותר. רק חשוב שנחזור לפסקה הראשונה ונציין שההגעה לתוצאות העליונות של העמוד הראשון לוקחת זמן.

השקעה

בתור מקדם אתרים פרילנסר אני נמצא בקשר ישיר עם הלקוחות שלי בכל עת ומקפיד לעדכן אותם אחת לשבוע בתוצאות. למה? כיוון שקידום אורגני בגוגל מצריך השקעה חודש אחר חודש ובד בבד גם השקעה תקציבית חודשית.

כל עמוד שבביטוי מסוים הצליח לפלס את דרכו לעמוד הראשון הוא סיבה למסיבה! גולשים שרואים את אתרי הלקוחות בעמודים הראשונים נוטים להיות מדויקים ומפויסים יותר (מבחינה מכירתית) וכך בעלי האתרים נהנים מזרימת פניות איכותית במיוחד.

גם קידום ממומן בגוגל יכול להתקיים במתכונת של השקעה תקציבית חודשית, רק שכאן מהרגע שבו נפסיק לשלם, כך המודעה שלנו תפסיק להיות מוצגת. קידום אורגני לעומת זאת, יכול להתקבע בתוצאות החיפוש לאורך זמן גם אם נחליט שלא להשקיע לפרק זמן ארוך בעמוד מסוים.

בשורה התחתונה: השקעה בקידום אורגני יכולה להניב תוצאות לטווח הארוך ולקבע את האתר בצורה יציבה למדי בעמוד הראשון. השקעה בקידום ממומן יכולה להניב תוצאות מידיות, אך ברגע שבו נפסיק לשלם, כך המודעות יפסיקו להופיע. זו השקעה מידית מול השקעה לטווח ארוך.

מתי כדאי לשלב בין השניים?

אם העסק זקוק ללקוחות כאן ועכשיו ויש מספיק תקציב בשביל קידום אורגני התחלתי של מספר ביטויים בסיסיים, אז הרי שמומלץ לשלב. אם יש לכם את הסבלנות ואת היכולת להמתין מספר חודשים עד שהתוצאות בשטח יוכיחו את עצמן, לכו על הקידום האורגני בכל הכוח.

איך בוחרים טייטל טוב?

תוכן טוב שמבין את מנועי החיפוש של גוגל ובו בזמן שם דגש נרחב על הקניית ערך מוסף ותועלת אמיתית לגולשים הוא אחד מן הגורמים העיקריים

Read More »

גורמי דירוג: האם עדיין יש כאלה?

על פי הנחה רווחת בענף קידום האתרים, דירוג אתרים בתוצאות החיפוש מתבצע באמצעות אלגוריתם המשווה פרמטרים דומים בעמודים שונים וקובע אילו מהם רלוונטיים יותר לשאילתה

Read More »

מעבר בטוח לאתר חדש – אלי סאסי

עובר לאתר חדש? כך תשמור על ה SEO ולא תיפגע! ראשית מזל טוב. מעבר לאתר חדש תמיד מרגש אותי. במהלך שנותי כמקדם אתרים עברתי עשרות פעמים תהליכים

Read More »

חשיבות SEO בפיתוח אתר אינטרנט

כל הנושא של פיתוח אתרי אינטרנט ובניית אתרים לעסקים הינו נושא מורכב מאוד. רבים חושבים כי להקים אתר אינטרנט זה דבר פשוט, וכל אחד יכול לבצע

Read More »

מה באמת קורה באתר שלכם?

עובדים עם מקדם אתרים? מעולהאבל מה באמת קורה באתר שלכם? רבים בטוחים שקידום אתרים בגוגל נועד כדי לגרום לדפי נחיתה באתרי אינטרנט להופיע בעמוד ה -1 בגוגל

Read More »

מה הקשר בין תוכן לקידום אתרים?

תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן! לא משנה מה יספרו לכם על שיווק דיגיטלי, התוכן היה ונשאר אחד מן הפרמטרים החשובים ביותר לקידום על-ידי גוגל ולמעשה

Read More »

דגשים לאופטימיזציה באתר

הקמת ויצירת תוכן איכותי באתר היא דבר אחד, אך התאמתו בצורה האופטימלית ביותר למנועי החיפוש היא דבר אחר ועל כן חשוב לתת עליו את הדעת.

Read More »

כיצד ניתוח דאטה מסייע לקידום SEO?

גוגל ויתר מנועי החיפוש פועלים בכל רגע נתון כדי להשתפר ולשדרג את האלגוריתם שלהם תוך שהם חורטים על דגלם להביא לגולשים את האתרים הרלוונטיים והטובים

Read More »

קידום SEO באמצעות בלוג

לקידום אתרים יש מגוון רחב של שיטות שמסייעות בחיזוק דפי האתר ובהגברת הסמכות שלו בעיני גוגל ובעיני יתר מנועי החיפוש. אחת מן השיטות לחיזוק האתר

Read More »

מה החשיבות של כלי מנהלי האתרים?

כלי מנהלי האתרים של גוגל שנקרא Google Search Console הוא למעשה אמצעי התקשורת שלנו מול מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. חשוב שכל אתר שעולה לאוויר יסונרכן עם כלי

Read More »

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *