לקידום אתרים יש מגוון רחב של שיטות שמסייעות בחיזוק דפי האתר ובהגברת הסמכות שלו בעיני גוגל ובעיני יתר מנועי החיפוש. אחת מן השיטות לחיזוק האתר היא באמצעות הקמת בלוג להעלאת פוסטים במגוון נושאים שונים.

הבלוג בעצם מאפשר לנו לכתוב כמעט על כל מה שעולה על רוחנו מבלי להספים את האתר. למשל דפי הקטגוריה שבתפריט הראשי חייבים להיות ממוקדים וסופר רלוונטיים לגולשים. דפי המאמרים של הבלוג כבר יכולים ללכת מסביב ולדבר על נושאים קצת פחות בוערים ועדיין לאפשר לנו להתברג בתוצאות שונות.

למה כדאי לתחזק בלוג עבור קידום האתר?

למנועי החיפוש חשוב לדעת שהאתרים כל הזמן מתחדשים ומתרעננים. הדרך היחידה שבה אנחנו נראה לגוגל שאנחנו סופר פעילים באתר ורק מחכים לקבל דירוגים טובים יותר, היא באמצעות העלאת תכנים חדשים. ומה היתרון בכך? הנה כמה פירות שאפשר לקצור בעזרת בלוג.

ביטוי זנב ארוך

עצם העובדה שאנחנו מאפשרים לעצמנו להתפרע יותר בבלוג ופחות ללכת על ביטויים גנריים ועיקריים, מוביל אותנו להופיע בביטויים נוספים שטרם הופענו בהם קודם לכן. כך למשל, אתר שעוסק בלימודי נדל"ן יקדם את הביטוי לימודי נדל"ן בקטגוריה או תת קטגוריה של נושא קורסים. בבלוג ניתן להעלות מאמר שכותרתו היא "מה כדאי לעשות לפני שמשקיעים בנדל"ן". בדרך זו האתר יופיע בשאילתה הארוכה הזו ועשוי להגיע לגולשים רלוונטיים שימצאו עניין בקורס.

קישורים לחיזוק העמודים הפנימיים

בבלוגים אפשר גם להתפרע יחסית עם כמות הקישורים הפנימיים שמפנים לעמודים נוספים באתר. דרך קישורים פנימיים באנקורים רלוונטיים נוכל לחזק את הדפים ולהסביר לגוגל בצורה טובה יותר את ההיררכיה באתר. כך למשל אם יש לנו תת קטגוריה של קורס נדל"ן אז נקשר מתוך המאמר "מה כדאי לעשות לפני…." בביטוי לימודי השקעות נדל"ן. בכך הבהרנו למנועי החיפוש בצורה מעט שונה על הביטוי החשוב הזה ועל מעמדו באתר שלנו.

חיזוק היררכי ב-URL

ה-URL שלנו בנוי כך: example.co.il ובדף קטגוריה כך: example.co.il/category. ככל שהולכים ומתעמקים באתר והמבנה הולך ומתארך, האתר שלנו רומז למנועי החיפוש על ההיררכיה ומה הם הדפים החשובים ביותר. לעתים ניתן להשתמש בדפי פוסט שלא יופיעו תחת הבלוג, אלא תחת דף מסוים שאנחנו רוצים לקדם. אז אם הפעם אנחנו מקדמים החלפת מצבר בראשון לציון ורוצים לחזק את העמוד, אז נכתוב פוסט כלשהו בנושא ונשים אותו בצורה היררכית תחת הדף שמקדם את הביטוי החלפת מצבר בראשון לציון.

זה אמור להיראות בצורה הבאה: example.co.il/category/sub-category/blog-post. למעשה שמנו מאמר נוסף שנמצא תחת התת-קטגוריה שאנחנו רוצים לחזק ובכך הגברנו את מעמדה בהיררכיה הכללית של האתר.

אז האם בלוג הוא דרך טובה לקידום? חברות קידום אורגני רבות וביניהן מקום ראשון עושות שימוש ניכר בבלוג כדי להזרים דם חדש לאתר ולפתוח דלתות עם מגוון ביטויים חדשים. אל תוותרו על בלוג באתר שלכם והיו סמוכים ובטוחים שלאט אבל בטוח תקצרו את הפירות.

כיצד ניתוח דאטה מסייע לקידום SEO?

גוגל ויתר מנועי החיפוש פועלים בכל רגע נתון כדי להשתפר ולשדרג את האלגוריתם שלהם תוך שהם חורטים על דגלם להביא לגולשים את האתרים הרלוונטיים והטובים

Read More »

קידום SEO באמצעות בלוג

לקידום אתרים יש מגוון רחב של שיטות שמסייעות בחיזוק דפי האתר ובהגברת הסמכות שלו בעיני גוגל ובעיני יתר מנועי החיפוש. אחת מן השיטות לחיזוק האתר

Read More »

מה החשיבות של כלי מנהלי האתרים?

כלי מנהלי האתרים של גוגל שנקרא Google Search Console הוא למעשה אמצעי התקשורת שלנו מול מנוע החיפוש הפופולרי בעולם. חשוב שכל אתר שעולה לאוויר יסונרכן עם כלי

Read More »

בניית פרופיל קישורים חיצוניים

לגוגל יש למעלה מ-200 פרמטרים שונים על-פיהם מנוע החיפוש הפופולרי בעולם מחליט את מי להציג ראשון עבור שאילתת החיפוש של הגולש/ת. רבים מן הפרמטרים השונים

Read More »

כתיבת תוכן איכותי ל-SEO

תוכן, תוכן, תוכן ושוב פעם תוכן. אפשר להסביר מהו קידום אורגני באלף ואחת דרכים ולהדגים זאת בצורה מסובכת ומורכבת, אך בסופו של דבר, אחד מן

Read More »

מה זה קידום אורגני?

נתחיל קצת בהגדרות – קידום אורגני הוא מגוון רחב של פעולות המתבצעות על אתר מסוים ומחוצה לו וזאת כדי להביאו למיקומים הראשונים של תוצאות החיפוש

Read More »

קידום אורגני – כדאי או לא כדאי?

לא פעם יוצא לי לפגוש בלקוחות מתעניינים שמתלבטים אם לבחור בקידום אורגני או בממומן או שאולי לשלב בין השניים.לא מסובך להבין את הדילמה, שכן שני

Read More »